Aktiv Kapital anskaffer callcenter-løsning | Aktiv Kapital anskaffer callcenter-løsning
Gå tilbake

Aktiv Kapital anskaffer callcenter-løsning

9. desember 2009

Den norske inkassovirksomheten i Aktiv Kapital har sammen med porteføljevirksomheten inngått et samarbeid med Dolphin Software AS om levering av ny callsenterløsning. Løsningen vil i følge en pressemelding ha full funksjonalitet for effektiv håndtering av både inngående og utgående telefoni.

Dolphin er markedsledende leverandør av multikanals kundesentersystem i det Skandinaviske markedet, og leverer en skreddersydd løsning til Aktiv Kapital.

– Løsningen innebærer blant annet kompetansebasert ruting av innkommende telefoni, e-post, web, SMS, fax etc som gjør at den som tar kontakt med Aktiv Kapital treffer riktig person ved første forsøk, forteller Helén Ovesen, avdelingsleder for kundeservice i Aktiv Kapital, i meldingen.

– Ved lang ventetid kan innringer velge å bli ringt opp igjen uten å miste sin plass i køen. Systemet genererer også statusvarsling på servicegrad, samt en hel mengde ulike rapporter, som også kan gjøres tilgjengelige for våre oppdragsgivere. I tillegg installeres det også en funksjonalitet på utgående samtaler som gjør oss i stand til å gjennomføre kostnadseffektive ringekampanjer på definerte saker og porteføljer, sier Ovesen.

– Det er svært gledelig at vi nå får på plass en effektiv løsning for både inngående og utgående telefoni sier Rolf Wilhelmsen, inkassodirektør i Aktiv Kapital Norge.

– Vi ser at aktiv utring blir en mer og mer integrert del av standard saksløp. Ved å investere i en slik løsning vil vi tilfredsstille både våre egne og våre kunders krav til inngående og utgående telefoni.

Aktiv Kapital går i følge meldingen nå rett inn i prosessen med å planlegge implementering og regner med at løsningen er fullt operativ i månedsskiftet januar/februar 2010.

Aktiv Kapital, som har hovedkontor i Innspurten 9 på Bryn-Helsfyr i Oslo og virksomhet i Rørvik, er en av Norges ledende leverandører innenfor inkasso og kjøp av forfalte fordringsmasser. Selskapet bidrar til at kundene oppnår bedre likviditet og økt lønnsomhet gjennom frigjøring av kapital bundet i utestående fordringer.

Share on
Facebook Twitter Linkedin Email