Super-WiFi skal berike publikumsopplevelsen på Ullevaal
25. januar 2016Datametrix og Ullevaal Stadion har signert en avtale som skal gi publikum både tilgang til et høyhastighets WiFi-nett og en rekke nye, unike tjenester.
Løsningen Ullevaal Stadion skal ta i bruk kalles Connected Stadium, og tilsvarer den Datametrix, som har hovedkontor i Grenseveien 95 på Bryn-Helsfyr, med stort hell har implementert på Viking Stadion. Resultatet vil bli en forbedret og rikere publikumsopplevelse.
– Vi vet at denne løsningen kommer til å gjøre stadion-opplevelsen mye bedre enn i dag. Løsningen tilfredsstiller også morgendagens behov for mobilaktivitet, sier Jack Hemmestad jr., administrerende direktør på Ullevaal Stadion.
Med Datametrix’ løsning blir det enklere for publikum å dele opplevelsen sin på Instagram, Snapchat og Facebook eller holde seg oppdatert på øvrige fotballresultater, samt strømme unikt innhold som klipp med høydepunkter og live-video fra kampen og andre kamper som går samtidig.
– Hensikten er å skape en mye bedre brukeropplevelse på stadion enn du får hjemme i stua, sier Eivind Hauglie-Hanssen, administrerende direktør hos Datametrix.
Den nye kontrakten har en verdi på omlag 20 millioner kroner, og er et avrop i en rammeavtale som Datametrix har med Norsk Toppfotball. Løsningen skal stå klar til kampen mellom Norge og Tyskland 4. september.
Pressemeldingen kan i sin helhet leses her.
(Bilder: Datametrix)