Puzzel utnevnt som mest innovative europeiske CCaaS-leverandør
12. mai 2023Det Helsfyr-baserte teknologiselskapet Puzzel er anerkjent som den mest innovative europeiske CCaaS-leverandøren i en ny rapport fra Frost & Sullivan.
Puzzel, som har hovedkontor i Fredrik Selmers vei 3 på Helsfyr i Oslo, har over 20 års erfaring med kontaktsenterløsninger, og er i dag en av de ledende aktørene innen kundekommunikasjon i Norge. Selskapet tilbyr moderne verktøy for digital kundeservice, og har en skybasert kontaktsenterløsning som hjelper kundene med å levere optimale kundeopplevelser.
Selskapets prisbelønte løsninger brukes nå av bedrifter over hele verden – alt fra små firmaer til globale selskaper – for å forbedre kundeservice, forenkle arbeidsflyten og lette hverdagen for medarbeiderne.
Ifølge en pressemelding har Puzzel nå blitt anerkjent som den mest innovative europeiske leverandøren av CCaaS, populært kalt skykontaktsentre, i Frost & Sullivans nyeste rapport, 2023 European Cloud Contact Center Frost Radar.
Puzzel oppgir dette som en anerkjennelse av et sterkt fokus på automatisering og kunstig intelligens (AI).
«Ved å utnytte avanserte automatiserings- og AI-teknologier gir Puzzel organisasjoner mulighet til å optimalisere kundeservicedriften, skape sømløse prosesser og forbedre den generelle forretningseffektiviteten. Disse funksjonene gjør det mulig for bedrifter å skape meningsfulle, personlige kundeinteraksjoner, fremme sterkere relasjoner og forbedre kundetilfredsheten», skriver selskapet i meldingen.
Les også: «Rigget for vekst og videreutvikling – god start på året for Helsfyr-baserte Goodtech»
“Puzzels posisjon i rapporten, Frost Radar 2023, er et bevis på selskapets harde arbeid og dedikasjon til å skape innovative kundeserviceløsninger med høy skalerbarhet og innovasjon, i et brukervennlig skandinavisk design. Vi ser de skiftende behovene til bedrifter i dag. Virksomheter søker en helhetlig, strømlinjeformet prosess som kombinerer automatisering og empatiske interaksjoner. Puzzel oppfyller dette behovet og leverer på vårt løfte om eksepsjonelle løsninger. Med Puzzel kan kundene våre fokusere på det som virkelig betyr noe – å gi eksepsjonelle kundeopplevelser og bygge sterke kunderelasjoner,” sier Frederic Laziou, CEO i Puzzel.
Hos Frost & Sullivan kommenteres anerkjennelsen slik;
“Puzzel forstår viktigheten av innovasjon og hvordan det bidrar til å etablere en sterk posisjon i markedet, noe som understøttes ved sin sterke posisjon på innovasjonsaksen. Selskapet fortsetter å investere i plattformen sin og demonstrerer fremskritt innen viktige teknologiinnovasjoner, inkludert AI, automatisering og performance management, som bidrar til å etablere selskapet som markedsleder innen CCaaS i Europa,” sier Bernardin Arnason hos Frost & Sullivan i meldingen.
Les også: «Flere storavtaler til Bryn-baserte Techstep»
Rapporten fremhever ifølge meldingen flere viktige styrker ved Puzzel, inkludert at selskapet er:
- En kundesentrisk organisasjon: fanger opp og analyserer kundens kontekst og behov på tvers av hele kundereisen med dyp lokal kunnskap om kjernemarkedene.
- En teknologisk innovatør: fokuserer på å utnytte teknologisk innovasjon, for eksempel AI og analyse, og har hatt suksess med å integrere oppkjøp i CCaaS-plattformen, noe som driver både innovasjon og vekst.
- Pålitelig datasikkerhet: har en hybrid skyarkitektur som fullt overholder europeiske krav til datalagring.
- En voksende organisasjon: med et robust og voksende kanalpartnerprogram, som har lykkes med å få ombord imponerende 55 partnere i løpet av de siste to årene. Puzzel har en bemerkelsesverdig gjennomsnittlig omsetningsvekst på 20% fra år til år og har befestet en betydelig markedsandel i Norden og Storbritannia med nylig ekspansjon til Nederland.
Puzzels kundeserviceplattform består av fem integrerte løsninger. Den skybaserte omnikanalløsningen er forankret i Puzzels kontaktsenterløsning og gir bedrifter mulighet til å administrere kundeinteraksjoner på tvers av alle kanaler. Advanced Agent-assist maksimerer agentenes produktivitet, mens dataanalyse gir ledere verdifull innsikt for å optimalisere kontaktsenterets ytelse. Puzzel Digital Engagement forbedrer produktiviteten og effektiviteten ved å proaktivt kommunisere med kunder gjennom hele deres digitale reise på tvers av ulike digitale kanaler, inkludert chatbots.
Puzzel WFM legger til rette for nøyaktige etterspørselsprognoser og etablering av arbeidsstyrker med høy ytelse. Puzzel Quality Assurance gjør det mulig for ledere å evaluere kundeinteraksjoner, få nyttig innsikt og gi personlig oppfølging, noe som øker produktiviteten med 285%.
Videre effektiviserer Puzzel Sales Intelligence utgående og innkommende kundeservice, noe som sikrer en sammenhengende og konsistent opplevelse på tvers av alle berøringspunkter.
Denne pakken med løsninger gjør det mulig for bedrifter å skape en sammenhengende og sømløs opplevelse på tvers av alle kundeinteraksjoner, strømlinjeforme driften, og forbedre agent- og kundeengasjement, samtidig som de driver forretningsvekst.
I tillegg til hovedkontoret på Helsfyr i Oslo, har Puzzel kontorer i Arendal, London, Stockholm, København, Helsinki og Sofia-Bulgaria. «Lokal tilstedeværelse er viktig for oss i alle land vi opererer i og det er folkene i Puzzel som gjør oss til den CCaaS-leverandøren som bedriftene stoler på når hvert øyeblikk teller», skriver selskapet på sine websider.
Noen milepæler i Puzzel-historien:
Pionerer i CCaaS (1998)
Puzzels historie begynner i Norge med Concorte, en ledende leverandør av telekommunikasjon, kontaktsenter og mobiltjenester. Concorte ble grunnlagt i 1998 og utviklet en av de første skybaserte kontaktsenterløsningene, og la grunnlaget for det som til slutt skulle bli Puzzel. Concorte ble senere omdøpt til Intelecom.
Puzzel blir født (2017)
April, 2017: Puzzel ble født da Intelecom kombinerte deres skybaserte kontaktsenter og interaktive mobilmeldinger for å skape et helt nytt selskap. Vårt oppdrag var å støtte organisasjoner når de møtte økende etterspørsel og nye kundeserviceutfordringer i den digitale tidsalderen.
En konsekvent utfordrer (2017)
Oktober, 2017: Puzzel ble posisjonert som utfordrer i Gartners Magic Quadrant for Contact Centre as a Service i Vest-Europa.
Alt-i-ett-løsning: Agent Application (2018)
Oktober, 2018: Vi lanserte vår kraftige Agent Application, som gjorde det mulig for kontaktsentre å styre alle kundeservicekanaler i ett enkelt grensesnitt.
Nye meritter (2018)
November 2018: Puzzel ble posisjonert som utfordrer i Gartner’s 2018 Magic Quadrant for Contact Centre as a Service i Vest-Europa.
Partnerøkosystemet lanseres (2019)
September 2019: Puzzel Marketplace åpnes offisielt og gjør det mulig for våre kunder å tilpasse sine kontaktsenterløsninger med et stort utvalg tredjepartsapper.
Utfordrer enda en gang (2019)
2019 Oktober, 2019: Puzzel ble posisjonert som utfordrer i Gartner’s 2019 Magic Quadrant for Contact Centre as a Service i Vest-Europa.
Kunstig intelligens for medarbeidere (2019)
Oktober, 2019: Vi lanserte vår innovative Agent Assist-løsning som gir medarbeidere økte ressurser ved hjelp av kunstig intelligens, og bidrar til å levere overlegne kundeopplevelser.
Logicalware slår seg sammen med Puzzel (2019)
Desember, 2019: Puzzel kjøpte Logicalware, en ledende leverandør av e-postautomatisering og programvare innen kundeservice, for å gi kontaktsentre en bedre ende-til-ende-oversikt over kundeinteraksjoner.
U-WFM slår seg sammen med Puzzel (2020)
April, 2020: Puzzel kjøper U-WFM, en leverandør av programvareløsninger for håndtering og optimalisering av arbeidsstyrken, som gir kontaktsentre muligheten til å forutsi etterspørsel, overvåke sanntidsetterlevelse og optimalisere driften.
En innovativ joker (2020)
August, 2020: Puzzel kom på tredjeplass i Frost & Sullivan European CCaaS Radar.
Pakkeløsninger (2020)
December 2020: Vi lanserte våre Puzzel-pakker – Engage, Delight og Inspire – som gjør det enklere enn noensinne å kjøpe og implementere våre CCaaS-løsninger.
Vergic slutter seg til Puzzel (2021)
Oktober 2021: Puzzel kjøpte Vergic, et svensk selskap som leverer en digital engasjementsløsning. Denne løsningen gjør det mulig for kontaktsentre å spore nettbesøkendes surfeatferd og levere proaktiv, personlig kundestøtte i sanntid og i stor skala. Ved å inkludere Vergics digitale løsninger i Puzzels kundeserviceplattform markeres en milepæl i Puzzels visjon om å drive fremtidens smarte kundeopplevelser.
S2 slutter seg til Puzzel (2022)
Juni 2022: Puzzel kjøpte S2 Communications, en svensk leverandør av utgående salgsløsninger, for å hjelpe Puzzel-kunder med å levere en mer helhetlig kundeopplevelse på tvers av alle kontaktpunkter – og gi kontaktsenteret og salgsagentene én felles plattform.