Ny generasjon hodesett for kundesenteransatte
15. september 2022Jabra med norgeskontor på Bryn fortsetter suksessen med utvikling av nye lydprodukter for både privat- og bedriftsmarkedet. De nye hodesettene i Engage-serien skal hjelpe kundesenteransatte å skape bedre kundeopplevelser.
Nye Jabra Engage 50 II skal ifølge en pressemelding fra Jabra være det beste hodesettet for krystallklare kundesamtaler* og med funksjonen SmartRinger skal man aldri gå glipp av anrop. Jabra Engage 40 har innovativ samtaleoptimalisering og fjerning av bakgrunnsstøy.
Krystallklare samtaler og ny SmartRinger-funksjon
Samtaleklarhet er viktig for kundesenteransatte fordi det har betydning for kundeopplevelsen. Derfor har Jabra Engage 50 II avanserte algoritmer som i stråleform registrerer stemmene og analyserer bakgrunnsstøyen. 3-mikrofonsystemet overgår Microsofts Premium Microphone standard for Open Office** fordi det fjerner opptil 36 desibel med støy.
Engage 50 II har også den nye hørbare SmartRinger-funksjonen som varsler om innkommende anrop også når hodesettet ikke er i bruk. Den avtagbare kontrollenheten med volumhjul plasseres ved siden av tastaturet og gir tilgang til all betjening uten at man må bruke øynene. SmartRinger-funksjonen er spesielt praktisk for kundesenteransatte som jobber stedsuavhengig fordi man ikke trenger å bekymre seg for å gå glipp av samtaler når man ikke er ved skrivebordet.
Jabra Engage 40
Ultralette Jabra Engage 40 har smarte, vinklede øreputer og et innovativt labyrintformet mønster på innsiden av øreputene som gir mindre press på ørene. Den innebygde hørebeskyttelsen, to høykvalitetsmikrofoner, støyisolerende øreputer og avansert høyttalerteknologi optimaliserer alle samtaler. Brukerne kan også betjene samtaler svært raskt med programmerbare knapper.
Data om lydkvalitet
Det kan være vanskelig for kundesenteransatte som jobber stedsuavhengig å vite om lydkvaliteten er god. Jabra Engage 50 II og Engage 40 fungerer derfor som sensorer og leverer data om lydkvalitet og samtaleytelse.
Dataene er tilgjengelige gjennom Jabras SDK og blant annet Nectar, Operata og Virsae. Dataene er også tilgjengelige via Jabras gratis Engage+-skrivebordsapp som gir samtaleinnsikt i sanntid for umiddelbar forbedring av samtalekvaliteten. Appen vurderer om bakgrunnsstøy, mikrofonposisjon og stemmekvalitet er god før en samtale. Under samtalen retter den opp eventuelle problemer, gir samtaleveiledning og avslutter hver økt med en rapport. Appen er enkel å bruke og kan enkelt rulles ut til brukere via Microsoft Windows Installer-filen (MSI).
Hodesettene er i salg til flg. veiledende utsalgspriser eks. mva.:
Engage 50 II Stereo: NOK 2820
Engage 50 II Mono: NOK 2620
Engage 40 Stereo: NOK 2415
Engage 40 Mono: NOK 2215
Kilde og bilder: Jabra