Lanserer Aastra BluStar Client
12. april 2012Aastra, med norsk avdeling i Østensjøveien 39/41 på Bryn-Helsfyr i Oslo, lanserte nylig sin nye Aastra BluStar Client. Dette gir ansatte i brukerbedriftene mulighet til å bruke egnede og optimale kommunikasjonsverktøy som instant messaging, video og voice – uavhengig om de sitter på pulten sin eller er på farten.
Ifølge pen pressemelding fra selskapet ble den nye klienten innenfor området Unified Communication nylig ble lansert på den internasjonale Enterprise Connect-messen i Orlando, Florida. Den skal styrke brukeropplevelsen betydelig, selv om man jobber med forskjellige enheter som PC, laptop, iPad og iPhone.
– Da vi på fjorårets Enterprise Connect lanserte vår første Blustar-produkt, Aastra BluStar 8000i desktop media phone, innledet det en ny æra innenfor telefonikommunikasjon. Siden lanseringen har denne telefonienheten vunnet mange priser i USA, Europa og Asia. Spesielt er denne løsningen anerkjent for sin evne til å kombinere ekte HD-videokonferansekvalitet med andre funksjoner knyttet opp mot et selskaps kommunikasjons- og forretningsområder, sier administrerende direktør i Aastra Norge, Bjørn Inge Lindhjem (bildet), i meldingen.
Samordner folk som sitter spredt
Gjennom lanseringen av en ny BluStar-klient, tar Aastra nå sitt UC-tilbud ett steg videre og gjør den tilgjengelig hvor som helst og tilpasset enhver type enhet. Aastras nye BluStar økosystem gir bedrifter med en omfattende, ende-til-ende løsning for samordnet kommunikasjon, en allsidig klient og tjeneste som kan brukes på tvers av enheter.
– Denne enheten hjelper brukerne til å jobbe mer effektivt med brukere som sitter på forskjellige lokasjoner og jobber på felles prosjekter, der tett dialog er avgjørende for at man skal lykkes, sier Lindhjem.
Fleksibel i forhold til bedriftsstørrelse
Aastra overordnede fokus er en enhetlig kundeopplevelse, uansett hvilken telefonienhet man bruker, slik at selskapets kunder jobber mer effektivt. Lindhjem mener det som skiller Aastra fra konkurrentene er at man gir sine brukere store valgmuligheter.
– Bedrifter kan nyte godt av våre fleksible tjenester og et stort utvalg av enheter og distribusjonsmoduler. Økosystemet til BluStar er enkelt å distribuere og administrere, og med en Aastra Call Manager og skaper vi et fullt integrert miljø for HD-samtaler, video og andre samarbeidsverktøy. Gjennom BluStar økosystemet kan vi tilby bedrifter av alle størrelser en omfattende løsning for samordnet kommunikasjon, sier han.
BluStar kan brukes som et enkeltstående produkt eller integreres sammen andre Aastra løsninger som Aastra MX-ONE® og Aastra 400.
F iPad og iPhone til sommeren
Lindhjem mener at enkel integrasjon og tilpasning er viktig når man velger telefoniløsning.
– Når selskaper skal velge en enhetlig telefoniløsning som skal fungere optimalt både internt og eksternt er det viktig at den er lett å tilpasse og at den kan integreres mot andre systemer i selskapet, sier han og fortsetter.
– I løpet av de siste årene har Aastra bygget seg opp en sterk posisjon i markedet og skaffet seg en kundeportefølje. BluStar gir Aastra muligheten til å tilby kunden sine enda større verdi og et større utvalg av gode telefoniløsninger.
Aastra vil på Enterprise Connect annonsere når BluStar-klienten vil bli tilgjengelig fir laptops og computere. Klienten kommer for iPad og iPhone i andre kvartal, 2012.
Kilde og bilde: www.aastra.no