HP blir nyhetsannonsør
29. januar 2007Oslo, 25. januar, 2006 – HP Norge har inngått en avtale om å bli hovedannonsør på TV 2 Nyhetskanalen.
– Vi har stor tro på at TV 2 Nyhetskanalen blir en suksess som vi ønsker å være en del av, sier administrerende direktør Eivind Roald i HP.
TV 2 Nyhetskanalen gikk på luften 15. januar som den første norske TV-kanalen med 24 timers nyhetssendinger. Norges største IT-selskap, Hewlett-Packard AS, har inngått en avtale om å bli såkalt ”hovedannonsør” på den nye TV-kanalen. HP er det eneste IT-selskapet som inngår en slik avtale, og er en av seks selskaper totalt. Avtalen innebærer at HP kjøper visningstid til 25 spotter alle hverdager, i tillegg til et utvidet samarbeid om arrangementer/seminarer etc. Innenfor avtalen skal også HP kunne bruke nyhetsleveranser fra TV 2 Nyhetskanalen til interne nyhetsmedier.
– TV 2 Nyhetskanalen har knyttet til seg et mindre utvalg annonsører med det felles at de ønsker å kommunisere med en målgruppe som til enhver tid ønsker å være oppdatert på nyhetsbildet. Vi tror at Nyhetskanalens seere er kommersielt attraktive, velutdannete nordmenn som søker en troverdig nyhetsleverandør som kan gi de nyheter gjennom hele døgnet, når de selv ønsker det. Med dette som utgangspunkt representerer Nyhetskanalen helt klart et attraktivt annonsemiljø, og vi er glade for å ha HP med som en av seks annonsører på kanalen, sier salgs- og markedsdirektør i TV 2, Bjørn Gunnar Rosvoll.
Stuen og styrerommet
HP ønsker å kommunisere både til forbrukere og til norske ledere.
– Teknologinteressen er sterkt stigende både i stuen og i styrerommet. Vi i HP ønsker å komme mer i kontakt med norske forbrukere, og TV-annonsering er et godt virkemiddel for det. Vi vil i løpet av året lansere flere innovative produkter som kommer til å endre mye i forhold til hvordan folk tenker teknologi i hjemmet sitt, sier Eivind Roald.
HP har imidlertid også et mål om å nå norske ledere. Flere undersøkelser viser at ledere og beslutningstakere i økende grad er opptatt av hvordan IT og teknologi kan brukes på en innovativ måte og bidra til å virkeliggjøre virksomhetenes forretningsstrategi.
– TV 2 Nyhetskanalen er en spennende nylansering i medie-Norge. Vi tror den nye kanalen vil klare å nå ut til ledere og beslutningstakere. For HP er muligheten til å nå ut til denne målgruppen avgjørende for vår beslutning om å gå inn i en såpass omfattende avtale. Ved å samarbeide med TV 2 Nyhetskanalen vil vi fremme våre budskap til denne målgruppen, sier Eivind Roald.
Skreddersydde nyhetstjenester
Avtalen mellom TV 2 Nyhetskanalen og HP inkluderer også interninformasjon. For de 500 ansatte i HP er intranettet en svært sentral informasjonskilde. I tillegg brukes også intern-TV på hovedkontoret i Oslo. Som en del av avtalen åpnes det for at TV 2 Nyhetskanalen skal levere skreddersydde tilleggstjenester til internt bruk, blant annet som nyhetsticker med tilpasset innhold distribuert på HPs intranett.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Ragnhild H. Østmo, informasjonssjef i HP Norge
Mobil: 97 05 79 05
Om HP
HP tilbyr teknologi og løsninger for forbrukere, privat næringsliv og offentlig sektor. Selskapets tilbud strekker seg fra IT-infrastruktur, personlige systemer og globale tjenester, til digital bildebehandling og skrivere. HP har de siste fire forretningskvartalene, der det siste endte 31. oktober 2006, omsatt for 91,7 milliarder dollar på verdensbasis. For mer informasjon om HP, besøk www.hp.no