Gå tilbake

Puzzel dekker hele Norden med ny brikke i Finland

23. januar 2018

Med åpningen av sitt første kontor i Finland dekker nå det Bryn-Helsfyr-baserte teknologiselskapet Puzzel hele Norden med sine skybaserte kontaktsenterløsninger.

Det norske selskapet, som har hovedkontor i Brynsveien 13, bygger videre på 20 års erfaring med utvikling av avanserte løsninger for kundedialog i tidligere Intelecoms avdelinger for kontaktsenter og mobile tjenester. Selskapet var tidlig ute med å utvikle et skybasert kontaktsenter, som siden er utvidet med en komplett ny plattform for kundekontakt med unike integrasjonsmuligheter og betalingsløsninger.

Puzzel har i dag ca 150 ansatte og tilbyr innovative kundedialogløsninger for kontaktsentre og mobile miljøer. Ticket, Lånekassen, Mediehuset Schibsted og Health and Fintness Nordic er blant kundene i Norden, og Puzzel ble for tredje år på rad posisjonert som en utfordrer i Gartner’s Magic Quadrant for kontaktsentertjenester i Vest-Europa i 2017. *

Dekker hele Norden

Som en del av en internasjonal ekspansjon har selskapet altså åpnet sitt første kontor i Finland i januar 2018. Det nye kontoret ligger sentralt i Helsinki, og vil utvide staben i takt med behov.

Ekspansjonen er ifølge selskapet en direkte følge av at If, Nordens og Baltikums største kontaktsenter, i fjor valgte å bygge et komplett skybasert nordisk kontaktsenter med hjelp av en multikanalsløsning fra Puzzel. Dette blir Europas hittil største skybaserte kontaktsentervirksomhet. Løsningen selskapet leverer til Ifs kontaktsenter dekker telefoni, web-chat, Facebook, e-task (f.eks. e-task i CRM) og SMS.

”Vårt nye finske datterselskap komplementerer de 150 medarbeiderne våre i øvrige Europa. Det at If velger oss som leverandør for hele den nordiske regionen er et bevis på at vi har det som skal til for å kunne hjelpe en stor og avansert organisasjon med å bygge kontaktsenterløsninger i mange ulike geografiske områder”, sier Børge Astrup, CEO i Puzzel.

Fra en til tusenvis av brukere – uansett plassering og enhet

Puzzel tilbyr digitale skybaserte verktøy som gjør det mulig å forbedre kundekontakt. Med smidige og sømløse kontaktsenter- og betalingsløsninger får organisasjoner mulighet til å føre dialog med sine kunder via telefon, web-chat, e-post, sosiale medier og robotiserte tjenester. Noe som ifølge selskapet er bredt etterspurt.

”Det er svært spennende at vi gjennom ekspansjonen i Finland dekker hele Norden! Våre tjenester er i høyeste grad anvendbare uansett geografi. Nesten alle selskap kan ta i bruk våre tjenester fordi de er lett å installere, skalerbar og fleksibel. Samtidig kan den integreres med praktisk talt all eksisterende teknologi som man trenger i kontaktsenteret”, sier Gunnar Aasen, Vice President Sales og ansvarlig for det finske kontoret.

Puzzel kan tilpasses så det kan brukes av alt fra én til flere tusen brukere – som kan sitte hvor som helst og arbeide på en hvilken som helst slags enhet. Og løsningen kan integreres sømløst med flere applikasjoner så kundene får oppfylt alle sine behov i dagens multi-kanale og mobile miljøer.

Løsningen skal være en av få kontaktsenterløsninger som er helt multi-kanale, og som fører sammen alle de elementene som skal til for at man skal kunne svare på telefoner, e-poster, web chat-henvendelser og spørsmål om betaling i én og samme applikasjon.

Kilde: Puzzel.com/no

*Gartner, “Magic Quadrant for Contact Center as a Service, Western Europe,” Steve Blood, Drew Kraus, Simon Harrison, Daniel O’Connell, 18 October 2017.

Share on
Facebook Twitter Linkedin Email
brynsveien_11-13 brynsveien_11-13 brynsveien11-13_2[1] brynsveien11-13_2[1]